top of page

Yin Yoga

Nela - 65.jpg

Yin yoga kan træne vores bevidsthed, nærvær og fysiske, mentale og følelsesmæssige tilstedeværelse. Det kan være et oplagt supplement til psykoterapi, da vi får et rum til at opleve kroppen, sindet og de indre tilstande og observere hvordan vi forholder os til de informationer. Vi kan gennem en regelmæssig praksis begynde at blive skarpere i vores opmærksomhed og begynde at få øje på hvordan vi agerer og se de valg vi hele tiden foretager. Vi kan udvikle en større kontakt til os selv – og andre.

Yin yoga er en rolig og meditativ yogaform, som bygger på langsomme bevægelser og dybe stræk, der stimulerer kroppens bindevæv, knogler, led, muskler og organer. Samtidig, gennem mindfulness, holdes fokus på kroppen, åndedrættet og nærværet. Således er det en mere passiv yogaform, da Yin yoga ikke styrker musklerne, men mere har fokus på at afspænde på flere niveauer. Stillingerne foregår primært siddende og liggende, og hver stilling holdes i flere minutter.

Yin yoga er for alle, og strækkene kan tilpasses lige den krop du har. Hvis du oplever stress kan en Yin praksis være særlig gavnlig, da du muligvis gennem længere tid har overhørt eller ikke handlet på de signaler, der har været.

Mange af os ville dog have gavn af at arbejde med noget af det, jeg integrerer i min Yin undervisning, nemlig:

  • Berolige dit nervesystem og opnå mere ro

  • Opøve en større kropsbevidsthed

  • Øve dig i at dosere din energi

  • Træne din koncentrationsevne

  • Opnå større nærvær og rummelighed

 

Du kan se mine faste hold og finde flere oplysninger under praktisk.

bottom of page